FORUM EKSTREMALNE
https://pk4.pl/forum/

Podsumowanie dyskusji 2017
https://pk4.pl/forum/viewtopic.php?f=59&t=1999
Strona 3 z 3

Autor:  Wigor [ Cz, 13 lip 2017, 10:44 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

Bronek dobrze pisze, wymaganie konkretnej liczby startów na "długich trasach" nie zwiększy na nich frekwencji, co najwyżej zniechęci kilka osób do wyrobienia minimum.

Od lat postuluje aby nadać Wagi każdej imprezie (poniekąd dają to aspiranci) tak aby premiować punktami start na długiej trasie.
Podzieliłbym puchar np na imprezy Głównie (W100) i Dodatkowe (W50) liczone jako pól wyniku.

Do imprez Głównych zaliczałyby się trasy długie (obligatoryjnie 8) i inne najlepiej zorganizowane imprezy.
Imprezy dodatkowe, obecni aspiranci i pozostałe maratony o niskiej frekwencji lub z uchybieniami regulaminowymi nie wpływającymi na przebieg rywalizacji.

Do generalki liczyłyby się minimum dwa starty z imprez głównych, (lub tak jak jest dotychczas minimum 4) czyli:
Głowna-Dodatkowa
6-0
5-2
4-4

3-6
2-8


Odnośnie zapisów na 2018 rok, to teoretycznie już wiadomo kto spada do Aspirantów: Róża i Szaga za niedotrzymanie terminu opublikowania regulaminu. To i tak niska kara bo w myśl regulaminu powinni zostać wykluczeni w tym roku i zaczynać od 0 jako całkowicie nowa impreza. Niewiadomą pozostaje jedynie baraż.

Autor:  anpi [ Śr, 19 lip 2017, 20:45 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

Proponowane zapisy może i poprawne formalnie są tak zagmatwane, że większość osób będzie je opacznie interpretować i będzie jedna wielka dyskusja nad ich interpretacją.

Nie negując dowartościowania tras długich propozycja Bronka wydaje mi się najrozsądniejsza.

Waga imprezy zależałaby od 2 czynników:
- długości
- stażu (Aspiranci).

Osobiście dodałbym trzecie kryterium zwiększających nieco wagę dla imprez rozgrywanych poza sezonem (od grudnia do marca) , które nie mogą liczyć na dużą frekwencję, ale są dają możliwość startu w tym okresie.

Autor:  Turysta [ Pt, 21 lip 2017, 20:40 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

bronek napisał(a):
Dlatego postuluję żeby wycofać się z zapisu o minimum startów na imprezach długich bo ten zapis nie rozwiąże probelmu frekwencji a tylko wprowadzi zupełnie niepotrzebne zagmatwanie w klasyfikacji pucharowej.
Natomiast należałoby zwiększyć liczbę miejsc dla imprez długodystansowych do minimum 50% (czyli 8 imprez).


Poczytałem i również podoba mi się powyższa propozycja.

Autor:  BartekB [ Pn, 31 lip 2017, 23:17 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

Propozycje fajne, tylko zgłaszających jakoś zabrakło na spotkaniu, mimo że było od dawna wiadomo gdzie i kiedy. Każdy chętny był zaproszony.
Została ustalona formuła wprowadzania zmian do regulaminu i nie jest nią to forum.
Możemy tu dyskutować doprecyzowanie zapisów poszczególnych punktów regulaminów, ale dalszą drogę na najbliższy rok ustaliło spotkanie na BikeOriencie.

Autor:  Virus [ Pn, 7 sie 2017, 07:58 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

Kwestia, która wyszła w ostatni weekend, do dorzucenia do regulaminu:
Organizator imprezy musi na 1 miesiąc przed imprezą (oprócz wskazania przewidywanej długość trasy, miejsca startu, godziny startu, godziny zamknięcia mety) określić metodę zaliczania PK - dowolna/liniowa.

Autor:  Fagetus [ Pn, 7 sie 2017, 21:12 ]
Temat:  Re: Podsumowanie dyskusji 2017

Widzę że sporo ciekawostek mnie ominęło - sorry, na BikeOriencie nie byłem, jeździłem na rowerze ;) Więc w tym temacie nie będę się wypowiadał. Ale skoro już doszliśmy do Konwalii, to dorzucę swoje trzy grosze. W mojej opinii wszystkie podstawowe istotne informacje o imprezie powinien zawierać regulamin i w ostatecznej wersji winien być opublikowany nie później niż standardowy miesięczny deadline - dla publikacji imprezy. Komunikat techniczny to jak dla mnie jest dokument niższej rangi precyzujący szczegóły a nie charakter zawodów. Taka beletrystyka trochę. Ewentualne zmiany w regulaminie - uzasadnione (do weryfikacji?) - za powiadomieniem mailowo-smsowym (wszak wszyscy przy zapisach podajemy maile i komóry?)

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/