Wigor napisał(a):
Ale zróżnicowanie Wag zawodów ma być na zasadzie liczenia do generalki 6 z Wagą równa 100 lub 12 z wagą równą 50, oczywiście wszelkie inne kombinacje też dozwolone czyli:
6-0
5-2
4-4
3-6
2-8
1-10
0-12
w tej kombinacji zawsze maksymalnie będzie można zdobyć 600pkt do pucharu
Czyli jak rozumiem do dotychczasowych "krótkich" tras dołączyć niektóre imprezy w całości? Wg mnie nadal istnieje prawdopodobieństwo, że frekwencja na tych imprezach spadnie. Choćby czołówka zacznie kalkulować opłacalność startu w "krótszych" imprezach. No i zdegraduje takie krótsze imprezy do poziomu dotychczasowych tras krótkich (a tam w zasadzie nie ma rywalizacji).
A może taka propozycja zmian: jedna impreza wystawia jedną trasę punktowaną w Pucharze (tę najdłuższą jeśli ma kilka), wprowadzamy wagi w punktacji; wprowadzamy zmiany w regulaminie takie że w klasyfikacji generalnej można zdobyć maks. 600 punktów przy czym wliczane jest maksymalnie 5 imprez punktowanych za 100pkt i maksymalnie 4 imprezy za 50pkt (a więc możliwe byłyby kombinacje 4-4 lub 5-2).
Co osiągniemy: preferowanie dłuższych imprez bez jednoczesnej straty dla imprez krótszych (żeby punktować maksymalnie trzeba będzie zaliczyć co najmniej 2 imprezy krótsze w trakcie sezonu a więc spadek frekwencji im nie grozi). Dotychczasowe trasy krótkie wyłączyłbym z Pucharu - chyba nikt kto walczył o miejsce w Pucharze nie startował tam i ich dalsza obecność w Pucharze jest dyskusyjna a w przypadku wprowadzenia niższych wag dla imprez <150km nawet szkodliwa

Puchar w takim kształcie byłby wg mnie pucharem krótkich i długich tras.