FORUM EKSTREMALNE

Piesze i rowerowe maratony na orientację
Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Stwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Dalej
Autor Wiadomość
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Śr, 30 gru 2015, 23:03 
Offline

Dołączył: Śr, 11 wrz 2013, 09:39
Posty: 63
Lokalizacja: Wrocław
GG: 0
Patrząc na propozycję Wikiego i liczenie Qnicka to nie widzę tego, żeby te sposoby były odpowiednie dla Pucharu.
Patrzmy na taki np Mordownik - impreza znakomita, tereny piękne, walka na całego, a teoretycznie jest tylko 5 z czołówki tegorocznego Pucharu.

Na Nocnej Masakrze nocną porą (ostatnio to modne) mieliśmy dyskusję na temat kształtu Pucharu i jak dla mnie propozycja Grześka była ciekawa - najlepiej jak on ją przedstawi dokładnie, ale w skrócie rozchodzi się, aby w rowerowym Pucharze było podobnie jak w tym pieszym - imprezy z wagową punktacją.

Turysta napisał(a):
Chyba martwisz się na zapas. Jak na razie, w czołowej dwudziestce pucharu jakoś nie widać dominacji zawodników z północy. Widać za to, że zdecydowanie "rządzi" centralna Polska, zwłaszcza Warszawa i okolice, zaraz potem jest silna grupa z Wrocławia i dopiero na końcu północ i południe:
Warszawa, Warszawa, Skierniewice, Warszawa, Piastów, Warszawa, Marki, Łódź, Swarzędz
Wrocław, Wrocław, Wrocław, Wrocław
Północ: Trójmiasto, Szczecin, Chojnice, Kleosin, Lipka
Południe: Tychy, Tarnów

Centralna Polska dominuje ilością ze względu na położenie. We Wrocławiu jest paru zapaleńców (w sumie 5), którzy bardziej lub mniej są wstanie pojechać gdzieś dalej w Polskę, ale większość wybiera i tak te imprezy bliżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Cz, 31 gru 2015, 00:31 
Offline

Dołączył: Śr, 24 cze 2009, 13:40
Posty: 150
BartekB napisał(a):
1.Zmiany zasad zaliczania imprez do grona Głównych na rok 2016 nie będzie.
Bartku, dlaczego jesteś taki apodyktyczny, przecież nie podałeś konkretnej daty końca dyskusji.
Wydaje się, że mamy jeszcze trochę czasu, by wprowadzić takie zmiany.
BartekB napisał(a):
4.Rozwój liczby zgłoszonych imprez trwa - na tą chwilę jest 25
Moim zdaniem jest status quo.
W grudniu 2013 były zgłoszone 24 imprezy, a w 2014 - 26.

Ten rok pokazał, że kryterium frekwencji jest nieporozumieniem
Z tym zgadza się zdecydowana większość tu dyskutujących i powinno to być zmienione/zmodyfikowane.

Ja w ogóle jestem przeciwnikiem ograniczania imprez w PPM. Uważam, że powinno się zróżnicować punktację dla poszczególnych zawodów.
Podział imprez na "główne" i "uzupełniające" zaprezentowany przez Piotrka (również Radka i Wigora, bo tak naprawdę jest to to samo, tylko inaczej nazwane) najbardziej mi odpowiada.
W sezonie jakieś ciało (sędzia główny, kapituła - nie ważne) wyznacza ok. 12-15 imprez głównych, które są za 100 pkt. Do tych są zaliczane wszystkie długie dystansowo imprezy (180-200+). Pozostałe to imprezy uzupełniające za 50 pkt., w tym krótkie trasy imprez długich.
W przypadku ewidentnych pomyłek w rozstawieniu PK względem mapy punktacja ta powinna być obniżona np. do 30-40 pkt. Również w przypadku bardzo niskiej frekwencji (np. poniżej 20 startujących) można zastosować obniżenie punktacji.
Do klasyfikacji generalnej zaliczana jest najlepsza kombinacja:
- 6 najlepszych wyników z imprez głównych,
- 5 najlepszych wyników z imprez głównych + 2 z imprez uzupełniających,
- 4 najlepszych wyników z imprez głównych + 4 z imprez uzupełniających,
- 3 najlepszych wyników z imprez głównych + 6 z imprez uzupełniających.
Tu kwestia uzgodnienia, może być max. 4 wyniki imprez uzupełniających.

Z pośród zgłoszonych zawodów na 2016 rok na główne wybrałbym:
- Harpagan H51 TR200,
- DyMnO,
- Leśne Dukty,
- Mazurskie Tropy,
- Grassor TR300,
- Bike Orient,
- Abentojra,
- Mordownik,
- Jesienne Trudy,
- Harpagan H52 TR200,
- XII Szago,
- Nocna Masakra TR200.
Może jeszcze Szaga (za start w nocy) i Konwalie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Cz, 31 gru 2015, 00:44 
Offline

Dołączył: Śr, 24 cze 2009, 13:40
Posty: 150
Bartku, mam jeszcze pytanie.
Namówiłem organizatora Nadwiślańskiego Maratony na Orientację do wprowadzenia trasy rowerowej i zgłoszenia jej do PPM.
Jak, wobec zapisu regulaminu:
"2. Do pucharu mogą zostać zgłoszone tylko imprezy, które w roku 2015 były organizowane w formule obowiązującej w regulaminie PPM. Organizator imprezy pojawiającej się w PPM po raz pierwszy w zgłoszeniu musi przesłać link do strony internetowej imprezy, pozwalający na weryfikację danych. Imprezy te zostają dopisane w kalendarzu do listy PPM ASPIRANT."
będzie potraktowana ta impreza?
W 2014 organizowali tylko trasę pieszą, więc nie było to w formule obowiązującej w regulaminie PPM.
To samo chyba dotyczy imprez Teamu 360 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Cz, 31 gru 2015, 00:54 
Offline

Dołączył: Śr, 24 cze 2009, 13:40
Posty: 150
robjg napisał(a):
Wigor napisał(a):
Wiki,
Swojego czasu do Pucharu dołączyła Rudawska Wyrypa z trasą 200km, Jednak dlaczego im nie wyszło to każdy wie kto choć raz startował.


Rudawska Wyrypa nadal istnieje z trasą rowerową 200km lecz poza PPM. Dlaczego? Ponieważ nie spełnia regulaminowego wymogu ilości uczestników klasyfikowanych. Pewnie gdyby zamiast trasy 200km zrobić trasę 100km i do tego jeszcze poprowadzić ją doliną Bobru a nie po górach tak żeby było płasko oraz zamiast "wyrypa" nazwać ją łagodniej, to frekwencja byłaby "regulaminowa".
Ale nie o taką imprezę organizatorom chodzi. Słowo "ekstremalny" oznacza, że trud włożony w pokonanie trasy jest ponadprzeciętny. Słowo "wyrypa" to, że impreza jest górska i trudna. I taka ta impreza będzie niezależnie od tego czy będzie w PPM czy też nie. Jak widzisz na razie nawet nie aspiruje do PPM, ponieważ zasady które zaczynają tu panować nie pomagają a wręcz przeszkadzają. Czasami trzeba iść pod prąd, a nie płynąć z prądem.

Robert, myślę, że się mylisz.
Tu nie dystans i teren wpłynął na frekwencję. Dla zawodników z czołówki to wręcz atrakcja.
W roku Waszego debiutu (2012) w Rudawskiej Wyrypie wystartowało aż 13 z 16 czołowych zawodników PPM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Cz, 31 gru 2015, 08:35 
Offline

Dołączył: So, 16 cze 2012, 10:13
Posty: 40
Imię i nazwisko: ukasz M.
GG: 0
Proszę bardzo, kawałek nocy minęło a ile propozycji zmian;)
Zasady, o których pisze Pan Grześ były obszernie dyskutowane podczas NM2015. Wśród grupy, która dyskutowała było sporo zawodników z czołówki PPM (pod względem ilości startów oraz kl. generalnej). Z tego co pamiętam zostały dobrze przyjęte;)
Osobiście popieram ten pomysł! Co do wyłonienia imprez głównych wybrałbym dokładnie tak samo:) Jeśli chodzi o ilość imprez to ich liczba oscyluje cały czas w granicach 25. Jak zgłoszeń będzie ponad 30 to wtedy zastanawiałbym się nad zasadami ograniczenia ilości, a teraz puściłbym wszystkich!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Cz, 31 gru 2015, 09:40 
Offline

Dołączył: Śr, 11 wrz 2013, 09:39
Posty: 63
Lokalizacja: Wrocław
GG: 0
mirones napisał(a):
Proszę bardzo, kawałek nocy minęło a ile propozycji zmian;)
Zasady, o których pisze Pan Grześ były obszernie dyskutowane podczas NM2015. Wśród grupy, która dyskutowała było sporo zawodników z czołówki PPM (pod względem ilości startów oraz kl. generalnej). Z tego co pamiętam zostały dobrze przyjęte;)
Osobiście popieram ten pomysł! Co do wyłonienia imprez głównych wybrałbym dokładnie tak samo:) Jeśli chodzi o ilość imprez to ich liczba oscyluje cały czas w granicach 25. Jak zgłoszeń będzie ponad 30 to wtedy zastanawiałbym się nad zasadami ograniczenia ilości, a teraz puściłbym wszystkich!

Popiera propozycję dopuszczenia wszystkich imprez. Można rzeczywiście ustalić górną granicę liczby imprez w Pucharze = 30 najlepszych, zgodnie z kluczem: imprezy główne i najbardziej oblegane (dane z dwóch ostatnich lat liczone proporcjonalnie 70% liczba osób w ostatnim roku i 30% rok wcześniej) pozostałe imprezy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 21:04 
Offline

Dołączył: So, 31 gru 2011, 14:43
Posty: 76
1.Grzesiu, tu nie o apodyktyczność chodzi, a o zasady regulaminu, który został przyjęty na początku zeszłego roku. Ustaliliśmy w nim zasady kwalifikacji imprez na 2016 rok. Według mnie nie możemy powiedzieć teraz organizatorom, że zasady się nagle zmieniły i na podstawie dyskusji na forum ich impreza jest mniej ważna (ma mniej punktów przeliczeniowych). Nie bierzmy przykładu z polityków i trzymajmy się zasad. Co do kształtu Pucharu w 2017 roku droga w regulaminie nie zostanie na razie w żaden sposób zamknięta.
2.Co do Nadwiślańskiego Maratonu na Orientację - przyjęliśmy zasadę, że musi się najpierw odbyć impreza poza pucharem, by mogła pretendować do niego. Jest to pierwsze sito selekcyjne. To, że ktoś robi dobre imprezy piesze nie świadczy jeszcze o tym, że z rowerowymi będzie podobnie. Co do zgłoszenia Teamu 360 stopni oni w teorii też się nie łapią, ale mają mocną kartę przetargową w postaci zaDymno 2014. Jak bierzesz za nich (Maraton Nadwiślański) odpowiedzialność, to niech się zgłaszają.
3.Co do zasad klasyfikacji na 2017 - nie zgodzę się na uznaniowość, a to że zima, a to że w nocy, a to że w górach/w lesie/nad jeziorem, a to że dystans jest długi/krótki.
Zasady mają być jasne i równe dla wszystkich organizatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 23:06 
Offline

Dołączył: Wt, 7 gru 2010, 10:58
Posty: 130
To przykre, że w regulaminie nie bierze się pod uwagę oczekiwań uczestników. Najważniejsi są przecież organizatorzy.
Nie wiem czy ktoś zauważył, że pozostawienie bez zmian regulaminu na rok 2016 spowoduje, że ewentualne zmiany wejdą ale dopiero w roku 2018 (bo najważniejsze są: "zasady jasne i równe dla organizatorów").
Inna możliwość to zmiana sędziego głównego ale to też mógłby wg regulaminu zrobić tylko "organizator" - czyli kto?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 23:09 
Offline

Dołączył: Śr, 11 wrz 2013, 09:39
Posty: 63
Lokalizacja: Wrocław
GG: 0
BartekB napisał(a):
1.Grzesiu, tu nie o apodyktyczność chodzi, a o zasady regulaminu, który został przyjęty na początku zeszłego roku. Ustaliliśmy w nim zasady kwalifikacji imprez na 2016 rok.[...]

Z tego co pamiętam to w zeszłym roku była dyskusja na temat regulaminu, a Ty i tak dałeś swoją propozycję, którą później sam zatwierdziłeś, więc pisanie w liczbie mnogiej "ustaliliśmy" jest przesadzone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: Regulamin PPM na 2016
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 23:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył: Śr, 14 sty 2015, 13:33
Posty: 23
Lokalizacja: Gdańsk
Imię i nazwisko: Tomasz 'TJ' Sz.
GG: 0
wiki napisał(a):
Inna możliwość to zmiana sędziego głównego ale to też mógłby wg regulaminu zrobić tylko "organizator" - czyli kto?


Jest regulamin: http://maratony.home.pl/ppm/regulamin2015.htm i jest informacja: "II.3. Organizatorem PPM jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Dalej

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL