FORUM EKSTREMALNE

Piesze i rowerowe maratony na orientację
Teraz jest Pn, 17 cze 2024, 13:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Stwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzedni  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Dalej
Autor Wiadomość
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 08:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył: Pn, 30 maja 2011, 21:13
Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Imię i nazwisko: Dariusz Kawecki
GG: 1374
To efekt tego, że z jednej strony świetnie jak pełne info o konkretnej imprezie i zapisy są tak wcześnie jak to jest możliwe, z drugiej to ryzyko jeśli ogłasza się to przed pojawieniem się regulaminu i kalendarza imprez.

Myślę, że Ci którzy zapisali się już na Harpagana zrobiliby to bez względu na wszystko.
I nawet gdyby weszły takie zmiany w regulaminie to pewnie osoby, które z jakiegoś powodu chciałby zmienić swoją decyzję co dystansu, to byłyby w stanie to zrobić w porozumieniu z orgami. Wystarczy odrobina dobrej woli. Nie takie kombinacje się odbywały w poprzednich sezonach na różnych imprezach :-) Ale tak jak napisałem jeśli wogóle pojawi się taki przypadek to będzie to pewnie kwestia jednej, czy dwóch osób...

_________________
Pozdrawiam,
Darek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 12:10 
Offline

Dołączył: Cz, 19 maja 2011, 20:26
Posty: 12
Imię i nazwisko: Adam Wojciechowski
GG: 0
Dla mnie różnicowanie punktacji jest ok, ale nie w ten sposób. Tak duża przepaść punktowa pomiędzy "małymi" a "dużymi" zawodami może rodzić trochę niezdrowe sytuację, gdzie organizatorzy będą chcieli na siłę podbijać trasy do tych 150km. Już bardziej sensowne i prostsze wydaje się przyznawanie 100 za trasę 100km, 150 za 150km, 300 za 300km. Z odpowiednią proporcją za miejsca w dół. Piszę o dystansie deklarowanym. Jak się rzeczywisty dystans będzie różnił o więcej niż 15% to usuwajmy imprezy z przyszłorocznego pucharu z możliwością powrotu za 2 lata.
Uważam w sumie, że powinna być lista "błędów organizatorów", które wykluczają imprezę z miana pucharowych. Miano rajdu należącego do PPM powinno gwarantować jakość imprezy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 13:50 
Offline

Dołączył: Śr, 25 maja 2011, 11:10
Posty: 138
Imię i nazwisko: Maciek K.
GG: 0
Najlepiej byłoby zrobić ankiety dla rajdów w stylu:
- procent dobrze umieszczonych punktów (np. poniżej 1mm odchylenia w stosunku do mapy) (0-100)
- jakość mapy - jakość wydruku, papier, zabezpieczenie mapy, aktualność drożni (0-100)
- ogłaszanie wyników - szybkość, poprawność, etc. (0-50)
- proces rejestracji (0-100)
- informacja o rajdzie - www, regulamin, komunikaty techniczne (0-50)
- ....

Zery oceny były bardziej miarodajne, na ankiecie powinny być jakieś sugerowane oceny - np. błąd w nazwisku -5-10%, nie odnotowanie wpłaty -30%.
Odrzucamy 5% najlepszych ocen i 5% najgorszych. Z reszty liczymy srednia - jeśli organizator uzyskuje poniżej 50% punktów ma "bana" na rok. Za recydywę - dwa lata. Za kolejne uchybienia dożywodnio :)

Do tego jeszcze powinna być możliwość odwołania przez orga. Zdarzyło mi się, że tuż po rajdzie byłem przekonany, że punkt był przesunięty, a jak na spokojnie przyjrzałem się trakowi i mapie to wychodziło mi, że jednak ja się myliłem. Ankiety powinien drukować organizator i rozdawać zawodnikom przy oddawaniu karty lub chipa, a zbierać ktoś z uczestników rajdu należący do kapituły... nie mamy czegoś takiego. Wszyscy którzy tutaj się udzielają zasługują na wejście w skład takiego czegoś jeśli nie mają nic przeciwko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 14:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył: Pn, 30 maja 2011, 21:13
Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Imię i nazwisko: Dariusz Kawecki
GG: 1374
Pomysł z badaniem satysfakcji klienta jest świetny... tylko potem trzeba to obrobić... Do zrobienia tylko ktoś to fizycznie będzie musiał wykonać.

Zbieranie ankiet przez członków kapituły... Czy na każdych zawodach ktoś jest? Czy zawsze dociera do mety i zdąży się ogarnąć zanim niektórzy zawodnicy wyjadą? Albo czy on nie będzie musiał wyjechać zanim inni zjadą z trasy? Oby to nie był najsłabszy punkt całej akcji.

Najlepiej by było elektronicznie, ale po pierwsze to już bardziej skomplikowane, a po drugie, znając ludzi to jak tego nie zrobią od razu to potem już tylko niewielu będzie się chciało.

Co do samej ankiety to na pewno dodałbym punkty związane z warunkami socjalnymi (noclegi, toalety), wyżywieniem...
No i ocenianie w skali 0-100 brzmi skomplikowanie. Nie wystarczyłoby 1-5?

_________________
Pozdrawiam,
Darek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 15:29 
Offline

Dołączył: Śr, 25 maja 2011, 11:10
Posty: 138
Imię i nazwisko: Maciek K.
GG: 0
wajak napisał(a):
Już bardziej sensowne i prostsze wydaje się przyznawanie 100 za trasę 100km, 150 za 150km, 300 za 300km. Z odpowiednią proporcją za miejsca w dół.

Czyli Grassor robiłby za 3 setki? Moim zdaniem zwycięzca Grassora miałby wtedy za duże fory (a impreza więcej uczestników niż Harpagan ;-) ).
Ten przykład pokazuje, że nie da się tego zrobić na szybko. Być może słuszne byłoby ustalenie standardu dystansów żeby organizator musiał zgłaszać się do konkretnej kategorii rajdów. Ale to jeszcze nie na tym etapie. I tak większość z nas robi to charytatywnie - nakładanie zbyt wielu wymagań może po prostu zniechęcić organizatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: Pt, 15 lut 2013, 21:09 
Offline

Dołączył: So, 31 gru 2011, 14:43
Posty: 76
A ja ciągle czekam na argumenty za tezą, że połowa punktów za dystans 100 km w pucharze przyczyni się do wzrostu frekfencji na takiej trasie, a nie przeciwnie do jej spadku (bo będzie się bardziej opłacało pojechać na imprezę wyżej punktowaną). Chyba, że na wzrost frekfencji ma wpływać to że muszę pojechac na dwie imprezy za 50pkt by dorównac zawodnikowi, który pojechał na jedne zawody za 100pkt. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I taka prywatna opinia - czy naprawdę 99% startujących jest zainteresowana zmianami w punktacji - nie sądzę. I nie zmieni tego w żadnym stopniu obecna propozycja.
Ich interesuje poziom imprezy, a żadne zmiany w tym kierunku nie są postulowane (może tylko ta by deklarowany dystans pokrywał się w większości z rzeczywistym). Moje propozycje by postawić na jakość imprez (wyrażoną liczbą chętnych do startu uczestników) nie zostały dobrze przyjęte - wręcz przeciwne były głosy że jest za mało imprez. Więc mamy 21 imprez i nagle okazuje się że punktacja nie pasuje, że trzeba coś zrobić by więcej imprez punktowało ( a przeciez to z dyskusji wynikło że 8 imprez liczonych do pucharu to za dużo - więc mamy nagle po 2 miesiącach pomysł - wprowadźmy 12)

I jako przedstawiciel organizatora nie zgadzam się ze zdaniem Daniela, że jest czas, że regulamin można opublikować 8 marca albo i później, że organizatorzy imprez się dostosują, itd:
1.Organizatorzy zgłaszali imprezy oraz trasy dostosowane do konretnego regulaminu PPM, teraz stawiamy ich pod ścianą - proszę wymyślilismy nowe zasady, postarajcie się w 2 tygodnie dostosować do nich (np. wymyślajac krótszą/dłuższą trasę lub 2gą, 3cią inną). Nie wszyscy naprawdę organizują zawody w tydzień.
2.Pierwsze zawody mają być 9 marca, a regulamin pucharu 8 marca - naprawdę świetny pomysł.
3.Forum dyskusyjne nie jest niestety miejscem do podejmowania radykalnych decyzji. Czy ktoś tak naprawdę zapytał się zawodników startujacych w pucharze czego chcą, przeprowadzony został miarodajny sondaż?

Jeżeli chcemy coś na poważnie zmienić w pucharze to należy zwołać spotkanie zainteresowanych stron (organizatorzy imprez, zainteresowani zawodnicy), przedyskutować wszystkie sprawy organizacyjne i regulaminowe i dopiero wtedy je wprowadzać w życie. Realny termin takiego spotkania - koniec 2013.

Abstrahuję teraz od sytuacji, że puchar jest de facto organizowany przez dwie osoby (mnie i Daniela), a dotychczasowi pomysłodawcy zmian np. w sposobie liczenia punktów jakoś nie mieli chęci przekucia swoich pomysłów w alternatywne symulacje wyników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 18:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył: Pn, 30 maja 2011, 21:13
Posty: 40
Lokalizacja: Zabrze
Imię i nazwisko: Dariusz Kawecki
GG: 1374
Bartek, tak jak piszesz, wprost to może być jedyne takie przełożenie (2 imprezy zamiast jednej) :-) Ale kwestia samej popularyzacji imprez to jakby inna bajka, chyba z innej strony trzeba się za to zabrać. Na pewno to też kwestia jakości imprez, ich organizacji (czyli to o czym tu też mówimy). Przecież to my przekazujemy innym opinie o konkretnych zawodach i tym samym namawiamy ich do startów lub zniechęcamy. I pewnie wszystko co zrobimy dla polepszenia ich jakości przyczyni się do ich popularyzacji. Tylko, że pewnie to nie wystarczy, trzeba tu trochę marketingu...

To, że mamy tyle imprez to moim zdaniem świetnie... Mamy wybór, nie mamy Pucharu Pomorza ;)...

Zgadzam się, że regulamin powinien być ogłoszony tak szybko jak to możliwe, najlepiej do końca grudnia poprzedniego roku, albo ewentualnie do końca stycznia, ale jeszcze przed zgłoszeniami imprez. Oby tak było. Na chwilę obecną mamy jednak sytuację gdzie większość imprez została zgłoszona przed ogłoszeniem regulaminu więc nie rozumiem argumentu, że
Cytuj:
Organizatorzy zgłaszali imprezy oraz trasy dostosowane do konretnego regulaminu PPM
, przecież wciąż jest tylko wzór regulaminu.

Piszesz, że forum nie jest miejscem podejmowania decyzji, co proponujesz? Spotkanie? Wierzysz w to? Jeśli ludziom nie chce się napisać czegoś siedząc w kapciach na kanapie, czy to tutaj, czy na FB to sądzisz, że zbiorą się i przyjadą gdzieś na drugi koniec Polski żeby o tym pogadać? Może kapituła tak i kilku orgów, ale zawodnicy? Ciężko to widzę...

Nie odbieraj tego jako atak, po prostu chciałbym żeby coś się zmieniło, żeby było nas więcej, ale przeglądając forum od kilku lat mam poczucie strasznej stagnacji tutaj i poczucia niemożliwości zrobienia czegokolwiek. Stąd chyba powstały dwie strony na FB, choć i tam ruch nie jest olbrzymi jednak członkami/sympatykami jest tam prawie setka osób. Może warto tam podkręcić atmosferę?

Po prostu zróbmy coś. Jestem za zmianami jeszcze w tym roku, spróbujmy... będziemy mieli czas na obserwację i cały rok na dyskusje co usprawnić w 2014.

_________________
Pozdrawiam,
Darek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: So, 16 lut 2013, 23:10 
Offline

Dołączył: Śr, 25 maja 2011, 11:10
Posty: 138
Imię i nazwisko: Maciek K.
GG: 0
djk71 napisał(a):
Bartek, tak jak piszesz, wprost to może być jedyne takie przełożenie (2 imprezy zamiast jednej) :-)
No to może z powrotem zwiększymy "kworum" i przybędzie nam o 5 zawodników na każdej imprezie :-)
djk71 napisał(a):
Ale kwestia samej popularyzacji imprez to jakby inna bajka, chyba z innej strony trzeba się za to zabrać.
To jest rzeczywiście temat. I to dosyć poważny. Wszystkie proponowane tu zmiany chociaż rewolucyjne nie mają kompletnie nic do rzeczy jak chodzi o popularyzację maratonów MTBO i Pucharu. Z wyjątkiem organizatorów poszczególnych imprez tak na prawdę nikt nie zajmuje się w wyraźny sposób popularyzacja Pucharu. Ja wiem, że każdy jest zajęty i ma inne rzeczy na głowie, ale trzeba by się kiedyś rzeczywiście spotkać przy okazji jakiejś imprezy i pogawędzić na temat.
Przede wszystkim trzeba wreszcie zacząć pchać się do mediów. Nie ma wśród nas żadnego dziennikarza? W takich chwilach dociera do mnie, że ja o Pucharze prawie nic nie wiem. Może przydała by się jakaś porządna prezentacja na stronie Pucharu? Jakaś większa przejrzystość w zarządzaniu? Lepszy sponsoring? Ja bym się czymś chętnie zajął ale w zasadzie nie wiem o czym piszę.... Strona WWW jest krytykowana przynajmniej od roku, ale widzę, że tu jest jakiś akurat wyjątkowy opór przed zmianami. Przecież ta strona jest jak żywcem wyjęta z początków internetu w Polsce. Takie strony mieli polscy fani jazdy na rowerze kiedy niektórych uczestników Pucharu nie było jeszcze na świecie! Jeśli nikt z nas nie może tego zrobić to może nałóżmy haracz na organizatorów imprez, albo ściągnijmy kasę od sponsora i zróbmy wreszcie coś, czego nie trzeba będzie się wstydzić.
djk71 napisał(a):
To, że mamy tyle imprez to moim zdaniem świetnie... Mamy wybór, nie mamy Pucharu Pomorza ;)...
Zgadzam się w całej rozciągłości. To najlepszy sposób na popularyzację - trzeba pomyśleć o rajdzie na ścianie wschodniej. Znam jednego gościa co od dwóch lat robi zawody w Świebodnej (z grubsza na pd od Łańcuta) ale on się lęka większych rozmiarów imprezy. Może coś na Roztoczu, Polesiu, Puszczy Augustowskiej, Pojezierzu Suwalskim... Tyle jeszcze białych plam i rowerzystów nieświadomych co ich omija...
djk71 napisał(a):
nie rozumiem argumentu, że
Cytuj:
Organizatorzy zgłaszali imprezy oraz trasy dostosowane do konretnego regulaminu PPM
, przecież wciąż jest tylko wzór regulaminu.
Proponowane zmiany do regulaminu nie nakładają na organizatorów żadnych nowych obowiązków z wyjątkiem zwiększenia dyscypliny. Bartek ma rację - tego tak się po prostu nie robi.
djk71 napisał(a):
Jeśli ludziom nie chce się napisać czegoś siedząc w kapciach na kanapie, czy to tutaj, czy na FB to sądzisz, że zbiorą się i przyjadą gdzieś na drugi koniec Polski żeby o tym pogadać? Może kapituła tak i kilku orgów, ale zawodnicy? Ciężko to widzę...

No właśnie przydałoby się żeby ktoś na serio zaczął się z Pucharem identyfikować i czuć się za niego odpowiedzialnym. Bez tego to w parę lat zdechnie. Jeśli komuś brakuje czasu czy entuzjazmu to trzeba "delegować zadania" młodszym, obrotniejszym. Nie wiem jaka wam przyświecała myśl 10 lat temu, kiedy tworzyliście Puchar. Czy chodziło tylko o to żeby koleżeńsko się pościgać? Czy raczej chcieliście to rozwijać? Poza tym, że przybywa imprez to w Pucharze jest całkowita stagnacja, a jedyne zmiany są z punktu widzenia rozwoju imprezy raczej kosmetyczne. Zauważyliście, że w 2012 było najwięcej imprez w historii a w ciągu całego roku było mniej zawodników niż w 2011? Myślicie że "fair punktacja" czy "12 krótkich imprez na zaliczenie" cokolwiek zmienią? Być może krótkie imprezy mogłyby mieć znaczenie przy popularyzacji, ale zrobienie tego na hurra, po tym jak parę osób "w kapciach na kanapie" podzieli się swoimi złotymi myślami, to zła droga. Jak będziemy mieli tylu uczestników co na trasach bieganych, to można zrobić dwa puchary albo jeden puchar z dodatkowymi nagrodami za sprinty i dystanse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: N, 17 lut 2013, 01:39 
Offline

Dołączył: Wt, 18 gru 2012, 13:07
Posty: 90
Imię i nazwisko: Radek W.
GG: 0
Jak dla mnie pomysł Daniela jest bardzo dobry. Postulat zmniejszenia imprez liczonych do generalki został spełniony i zadowoli kilku zawodników, którzy nie włączyli się do walki o miejsce w generalce w zeszłym roku. Pomysł punktowania krótkich tras moim zdaniem pozwoli bawić się w Puchar kolejnym zawodnikom, dla których przejechanie długich tras to zbyt duży wysiłek. Samemu chętnie skorzystam z takiego rozwiązania (raczej na zasadzie 5+2 niż 12 tras krótkich). Nie wiem czy jest już za późno na wprowadzanie zmian w tym roku...ja bym jednak próbował. Frekwencji z pewnością to nie zmniejszy - kto będzie miał pojechać na zawody i tak pojedzie i nie będzie patrzył na punktowanie a proponowana zmiana uatrakcyjni rywalizację w Pucharze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Temat: Re: PPM 2013
PostNapisane: N, 17 lut 2013, 09:00 
Offline

Dołączył: So, 31 gru 2011, 14:43
Posty: 76
Zgłaszanie imprez do pucharu działa generalnie na zasadzie - zasady z regulaminu za 2012 podstawą do zgłoszeń na 2013.

Ja nie jestem przeciwny zmianom, ja jestem przeciwny działaniu na hurra. Dlatego nie zgadzam się na tak radykalne zmiany w regulaminie, w momencie gdy są już zamkniąte zgloszenia.

W związku z tym jeżeli jest taka wola proponuję by różne proponowane zmiany zbierać w ciągu 2013, zebrać się w kręgu zaintersowanych np. na Harpaganie-45 :D i wtedy ustalić regulamin oraz inne zasady obowiązujące organizatorów w roku 2014.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj w/g  
Stwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzedni  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Dalej

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL